ASSALAMMUALAIKUM..WELCOME TO MY BLOG!.I'M JUST A SIMPLE PERSON WHO ALWAYS TRYING TO IMPROVE MYSELF..IN ORDER TO SEARCHING THE BLESSING OF ALLAH...IT'S ALL ABOUT MY STORY, MY LIFE, MY WORLD!..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday 14 February 2012

Kotak Mancis + Spider

Hari tu, time lunch, lepak2 ngan abg2 kat opis ni sambil berborak-borak tentang permainan zaman sekarang dengan permainan zaman2 dulu..Zaman2 skang, banyak duk umah je coz dah ade bermacam-macam permainan online. Tapi kalau zaman dulu2.......... Aku teringat mase zaman aku kecik2 dulu, selalu main lompat getah, kad transformer yg ade mcm kuasa tu(heheheh),..tembak2 gune senapang kayu pakai terung berembang or terung yg bulat2 kecik tu, men rounders,..men baling2 selipar, men konda kondi and yang paling aku sukeeee...men laga2 spider dalam kotak mancis..Ngeeeee...cam nyeksa haiwan je kan?..Aku x takut spider yg kecik2 kaler hitam tu. Tapi kalau jumpe spider yg agak2 besar duit sepuluh sen tu pun, dah bley buat aku lari mcm nampak hantu..='p..Biasanya, spider yg kecik2 ni banyak kat daun2 dkt pokok2. Dah dapat, terus je masukkan dalam kotak mancis. Bubuh la sikit daun2 kan...bg dier makan. hehehehe...Then, jumpe kengkawan lelaki men laga2 spider..masukkan dalam satu kotak yg same...kalau spider tu mati, maknenyer kite kalah la tu..Hahahaha!...kesian spider..... Tu belum lagi citer mase aku main masak2..Masak berudu rebus bubuh dalam tin susu yg kosong!...Hehehehe..tu nanti2 la citer... ='p

2 comments:

  1. terkenang zaman tu..tp klu tnya anak buah skg, 1 pn dia x tau..

    ReplyDelete
  2. zikarin: tu la kan.dorang mesti x tau punyer permainan yg mcm tu...skang ni, mcm2 permainan moden dah ade.. =)

    ReplyDelete

Drop Your Comment Here!. ^_^