ASSALAMMUALAIKUM..WELCOME TO MY BLOG!.I'M JUST A SIMPLE PERSON WHO ALWAYS TRYING TO IMPROVE MYSELF..IN ORDER TO SEARCHING THE BLESSING OF ALLAH...IT'S ALL ABOUT MY STORY, MY LIFE, MY WORLD!..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday 13 February 2012

It's My Birthday!! ... ^_^

Alhamdulillah,... 7hb 2 yang lepas, genap usia ku bertambah setahun lagi. "29"...It is just a number...Hehehehe..Bagus la, sambut Thaipusam skali..Still nampak 25 thn kan??..kan?..kan?..Terima kasih kat tunang tersayang coz buat suprised. Hehehehe...Bile umur dah meningkat ni, tanggung jawab pun semakin banyak. Perlu kejar mase depan. Tak perlu tunggu mase depan itu sendiri yang mengejar kita. Sepanjang 29 tahun ni, macam-macam cabaran dan dugaan yang aku harus tempuh..(cam kat medan perang kan?...rempuh je)..Kadang2 memang aku lemah. Kadang-kadang aku rasa aku sendiri. Tapi Alhamdulillah, keajaiban itu sentiasa hadir tanpa kita sedar. Aku bersyukur kerana dikurniakan kawan-kawan yang sentiasa ada time susah senang,.seorang kekasih yg juga tunang tersayang yang x jemu2 melayan karenah aku yang macam2 hal ni. Dia lah yang memberikan kekuatan kepada ku di saat2 aku jatuh dulu. Dia la yang perlahan-lahan menyambut tgn ku untuk bangun semula. Dia la yang memberikan semangat menceriakan hidup ku...Tak lupa juga kepada kedua ibu bapa dan adik beradik ku yang tersayang. Aku anak ke-4 dari 6 orang adik beradik. Tapi aku memang dari dulu suka dimanjakan. Dalam adik beradik pun, aku kire kecik skit. Hehehehe..Teringat masa zaman kecik2 dulu, aku ngan adik badik suke main nyorok2. Aku hanya ada seorang abang. Kemana je dia pegi, aku mesti nak ikut. Time main nyuruk2 pun, mesti nak geng ngan dia. Kacik2 dulu perangai memang tomboy skit. Panjat bumbung umah, panjat pokok kelapa, ikut abg naik motor lepak ngan kwn2 lelaki mase lepas abis ngaji, melastik burung, men laga2 spider letak dalam kotak mancis,..(hehehehe),..men tembak2 gune senapang kayu yg abg aku buatkan...Berbalik pada cerita nyuruk2 td. Di sebabkan badan aku yg kecik ni, memang senang nak nyuruk. Kadang2 aku menyuruk dalam bakul baju..kadang2 dalam karpet sampai x bernapas rasenyer :abg aku punye keje la tu..Hahahaha!!...kadang2 sampai nyuruk atas bumbung umah..Memang seronok kenangan masa kecik2. Oh yer, dulu aku jugak suke memancing. Selalu ikut abah pegi memancing udang galah kat sungai sabak tu. Tapi sungai tu banyak buaya. Kadang2 baru campak joran, abah dah start enjin bot pergi dari situ. Memule tu aku pun heran. Lame2 baru la aku tau......... Sekarang ni, aku tgh fokus beberapa perkara dalam hidup aku. Sentiasa cuba yang terbaik untuk masa depan aku. Kadang2 ada gak yang x puas hati dengan apa yang aku buat. Tapi aku x kisah. Selagi apa yang aku buat tu x menyalahi agama dan undang2. Kalau nk tutup mulut org memang payah kan?..silap2 kalau nk tutup, dorang gigit lak..Soo...biarkan je la..Lame2 dorang senyap la tu. Mudah2an Allah kurniakan kebahagiaan, kekuatan, dan murahkan rezeki ku. Aminnn..Alhamdulillah, kenangan yang lama tu biarlah jadi kenangan. Yang pahit tu, mungkin memang susah nak lupakan tapi xpela. Sekurang-kurangnya, jadikan itu pengajaran...... ^_^

3 comments:

Drop Your Comment Here!. ^_^