ASSALAMMUALAIKUM..WELCOME TO MY BLOG!.I'M JUST A SIMPLE PERSON WHO ALWAYS TRYING TO IMPROVE MYSELF..IN ORDER TO SEARCHING THE BLESSING OF ALLAH...IT'S ALL ABOUT MY STORY, MY LIFE, MY WORLD!..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday 25 July 2012

Selasa ku yang sangat2 meletihkan.. =)


Semalam, selasa 24/07/12 adalah hari yang menguji kesabaran dan stamina di dalam bulan puasa ni. Hehehe...Tapi Alhamdulillah, segala nya berjalan lancar. Semalam aku mintak cuti kat bos nk balik kampung coz nak pegi pejabat agama daerah sabak bernam selangor. Nak mintak cop untuk borang nikah. Al maklumlah, PAID x bukak on weekend.

Pagi hari selasa tu, terus bawa semua dokumen2 yang berkaitan iaitu borang nikah lelaki dan perempuan yang telah lengkap untuk di cop dan ditandatangani oleh ketua pendaftar PAID. Tak la lama sangat nak menunggu. Dalam 15 minit, urusan pun selesai. Owhh, kene bayar RM10 ye...Hehehehe...Selesai je urusan di PAID, aku, emak, adik and tunang tersayang terus bergerak ke pejabat yang menguruskan kanopi di sungai besar. Memule tu berpusing pusing skit la sebab x tau jalan. Dengan cuaca yang panas terik time tu, memang menguji kesabaran. Tapi masih boleh sabar dan kuatkan semangat. Yang penting, kene berfikiran positif!..Badan dah lemah, tapi jangan bagi minda dan semangat kite pun lemah ye..Chaiyok!...Chaiyok!!!...Hasilnye,....Alhamdulillahhhh...sampai gak kat tempat kanopi tu and segala urusan berjalan dengan lancar. Pueh hati den!..

Selepas settle je bab kanopi and hiasan meja semua, kami bergerak ke kedai pakaian2 yang ada menjual cadar untuk perkahwinan. 2-3 kedai gak la kami survey untuk bandingkan harga..Dah jumpe dah yang sesuai...Tap tup tap tup tgk jam dah pukul 3. Terus balik umah dulu. Solat zohor and rehat sekejap sebelum pegi pasar ramadan. Sempat la tido dalam sejam setengah...Then petang tu around 6, pegi pasar ramadhan plak. Beli air tembikai, air mata kucing, kuih muih, pau kacang, ayam goreng bob, and laksa untuk adik. Kat umah emak dah masak nasik ngan ikan tongkol masak lemak cili api and taugeh goreng. Selesai je berbuke and solat maghrib, kami bersiap siap plak untuk balik ke Kuala Lumpur..X dapat gi terawih semalam...Sampai je Kl around 10.30. Then kemas barang sikit2, mandi solat and tidooo...Kol 4.30 kene bangun balik. Nak panaskan lauk yang mak bekalkan untuk sahur tadi..Sayanggggg mak..

Weekend ni, aktiviti mencari kasut untuk bersanding plak...I luv it!!.... ^__^

No comments:

Post a Comment

Drop Your Comment Here!. ^_^