ASSALAMMUALAIKUM..WELCOME TO MY BLOG!.I'M JUST A SIMPLE PERSON WHO ALWAYS TRYING TO IMPROVE MYSELF..IN ORDER TO SEARCHING THE BLESSING OF ALLAH...IT'S ALL ABOUT MY STORY, MY LIFE, MY WORLD!..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday 26 February 2013

Mari mengupdate blog lagi......Ape citer kali ni?..

Ok....ape citer kali ni?...Kali ni aku nak berkongsi kegembiraan aku dengan korang semua. Alhamdulillah, 7hb 2 yang lepas ,..aku baru sahaja menyambut ulangtahun kelahiran ku yang ke__..Hehehehe..Dan seperti biasa, my bestie Fara with her husband apiz and my dear hubby turut sama memeriahkan majlis kelahiran ku yang di sambut secara kecil kecilan di Restoran Bora Asmara, Sg. Penchale. TTDI KL.

Then,....berlalu lah seminggu selepas itu. Tiba2 aku terperahsan yang aku dah lewat datang bulan. Nak masuk hari ke 5 dah. Hari khamis malam jumaat tu, aku gi masuk bilik. Bukak blk laci tempat aku simpan Pregnancy Test Kit tu. Macam nak cube je..Tapi takut2. So aku ambik keputusan untuk tunggu lagi 2 hari untuk cukupkan seminggu...But around 4.30am, aku tibe2 terjaga nak ke tandas. And tibe2 teringat pasal pregnancy test tu. Ambik kejap...Belek2 dulu...Bukak kotak dia pelan2...Masuk bilik air......................................

Nampak kan?..2 jalur merah tu?..

Alhamdulillah!..Alhamdulillah!..Alhamdulillah...Allahuakbar......Mata aku x puas2 merenung 2 tanda garisan merah kat pregnancy test tu. Makin lama semakin terang..and terang..Terus aku gi kejut syamil yg still tgh tido (pukul 4.30 pagi lg tu kot)..Nak kongsi perasaan aku dengan org yg tersayang. Dia terus terbangun and.."haa?..nape?..dah siang ke?..pukul bape dh ni?..lambat nk gi keje ke?"...Hahahahaha!...tergelak aku..terus aku tunjukkan pregnancy test td. Syukur kami ke hadrat Allah. Lepas tu...syamil dah tak boleh tido dah. Terus bersahur and puasa pada keesokkan harinya. Dan bg ku, di atas tikar sejadah ku panjatkan syukur dan sujud kepadaNYA. Terasa kecilnya diriku sebagai hamba Allah S.W.T...Terima Kasih ya Allah. Ini hadiah hari lahir yang terindah bagi ku... :(

Pagi tu..hati ku berbunga-bunga. Tapi still tak nak bagitau keluarga dulu. Coz still kene buat test kat klinik. So, lepas habis keje and solat maghrib, aku temankan syamil berbuka kat luar b4 gi klinik. Dag dug dag dug..Masuk klinik...Doctor x buat pun urine test coz aku dah buat mase kat umah. So just ultrasound je la..Aku ajak syamil temankan skali. Hanya di batasi dengan tirai. Then, skali lagi aku memanjatkan kesyukuran ke hadrat Allah S.W.T. Aku memang disahkan hamil dkt 5 minggu. Maksudnya dah sebulah lebih dah. Terus doc panggil syamil untuk tgk skali ultrasound td. Dia yang sejak dari pagi tadi cool je..tiba2 banyak mengajukan soalan2 dkt doktor. Ishhh...tetiba mata aku masuk habuk ni..........Hurmm...Malam2 tu, aku dah suami menghubungi keluarga masing2 untuk sama2 berkongsi kegembiraan ini....

Ni gambar ultrasound. Still kecik lagi.. :)

Sekarang, usia kandungan ku dah masuk 2 bulan. Kene sentiasa jaga pemakanan dan setiap perbuatan. Ku harapkan,..semoga diri ku dan kandungan ku..juga suami ku..dan ahli keluarga kami sentiasa diberi kesihatan yang baik oleh Allah S.W.T dan dilindungi olehNya selalu. Doakan lah yang terbaik untuk kami...InsyaAllah..Aminnnnn..... ^_^

3 comments:

Drop Your Comment Here!. ^_^