ASSALAMMUALAIKUM..WELCOME TO MY BLOG!.I'M JUST A SIMPLE PERSON WHO ALWAYS TRYING TO IMPROVE MYSELF..IN ORDER TO SEARCHING THE BLESSING OF ALLAH...IT'S ALL ABOUT MY STORY, MY LIFE, MY WORLD!..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday 30 January 2013

Semoga tenang di sana..




Just call my mum kat kg. Bercerita tentang insan2 yg terlebih dahulu meninggalkan kami dan dunia ini untuk bertemu Allah yg Satu. Banyak berita kematian yg ku dengar pada bulan ini. Dan teringat masa arwah atuk yang seolah-olah tau saat kematiannya yg bakal tiba..Begitu juga dgn arwah nenek. Tenang menghembuskan nafas yg terakhir dan sedikit senyuman di wajahnya..Terkadang terfikir, bagaimanakah saat kita menghadap Sakaratul Maut yg bakal tiba nanti?..Mungkin setahun lg?..sebulan lg?..Atau esok?...Atau sebentar lagi?..

Mudah2an Allah memanjangkan umur ku, umur suami ku, umur ke dua ibu bapa ku dan adik beradik ku supaya kami sempat lagi untuk memperbaiki iman dan amalan kami..Kepada yang telah pergi, hanya Doa yang dapat ku titip kan buat bekalan di sana. Mudah2an di ampunkan segala dosa, dijauhkan dari siksaan kubur dan siksaan api neraka, serta dipermudahkan perjalanan ke Syurga. Amin..Amin..Amin..Ya Rabbal A'lamin..

Mari amalkan doa ini, moga Allah menolong kita untuk berjaya mendapat Husnul khotimah (Kesudahan yang Baik).

"Robbana la tu ziq qulu bana bak da iz hadai tana wahab lana mil ladunka rahmah, innaka antal wahab"
(Ya Allah, ya Tuhan kami, janganlah kiranya Engkau pesongkan iman kami sesudah Engkau kurniakan kepada kami petunjuk. Anugerahilah kami rahmat kerana sesungguhnya Engkau Maha Pengurnia.)

"Allah humma tim lana bi husnil khotimah, Wala tah tim ‘lai na bi su il khotimah”
(Ya Allah, dapatkanlah kami kesudahan yang baik dan jauhilah kami dari kesudahan yang buruk)

Amin..

Buat yang telah pergi,...Al-Fatihah...

No comments:

Post a Comment

Drop Your Comment Here!. ^_^