ASSALAMMUALAIKUM..WELCOME TO MY BLOG!.I'M JUST A SIMPLE PERSON WHO ALWAYS TRYING TO IMPROVE MYSELF..IN ORDER TO SEARCHING THE BLESSING OF ALLAH...IT'S ALL ABOUT MY STORY, MY LIFE, MY WORLD!..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday 25 September 2012

Kau Yang Terindah......




Perkenalan pertama....di saat dia datang..Xde ape2 perasaan pun yang singgah dalam hati aku ini. Cuma memandang dia sebagai seorang yang "poyo" dan dia plak me label aku sebagai "budak kecik kerek"..Di perkenal kan oleh kawan kepada housemate aku..Mule2 mmg aku buat2 sombong skit..Al maklum la x bape kenal..Walaupun agak kacak..Hehehehe...Tapi disebabkan taik lalat dier yg spesel kat muka tu, aku jd tertarik..Ehh!...serius la...topik pertama aku tegur dier pasal taik lalat..Hahahaha!..Aku mmg suke tgk org yg bertaik lalat ni..Manisss jee.... ^_^

Then, terputus hubungan selama setahun sebelum kami berdua di takdirkan bertemu semula oleh Allah...Di pendekkan cerita,...selama 3 thn perkenalan, akhirnya kami pun selamat bernikah pada 31 Ogos 2012, hari Jumaat yg lepas..Senang nk ingat ulang thn..Mase hari merdeka..Alhamdulillah..

Skang ni aku bergelar sebagai seorang isteri kepada si dia yang sangat aku sayang. Sampai skang, kdg2 aku dan dia masih seolah olah sedang bermimpi. Tak sangka dah kawin..Bermacam macam dugaan, susah senang dan gelak tawa kami hadapi bersama. Aku suka masak kat umah. Nak makan sama2 dia. Aku cukup gembira bila dia selere makan ape yg aku masak. Susah aku nk gambarkan perasaan tu. Walau letih mcm mana sekalipun menguruskan rumah tangga, tapi bile tgk dia mkn penuh berselere, segala penat lelah aku hilang mcm tu je..Lapang dada...Terima kasih sekali lagi Ya Allah..

Ramai org mengatakan,.."eleyyy..time mule2 kawin je ni"...Tapi aku hanya mampu tersenyum. Aku bukan tiba2 tau masak or rajin masak bile dh berkawin..Tapi kebiasaan sejak dari kecik yg telah di ajar ibu ku yg tercinta, membuatkan aku..boley la masak kalau setakat masak kari ke, kicap ke, sambal ke, tom yam ke, lemak cili api ke dll. So, x rase pun ape yg aku buat tu hanya sekadar tanggungjawab atau time rajin je.. Tetapi sebagai kebaikan atau latihan untuk aku jugak. And x kurang juga org yg selalu mengatakan,..manis tu sekejap je...pegang2 tgn bile jejalan. Bile dah tua nanti..masing2 jln sebatu jauhnya..Aku selalu pesan pada si dia..Jika lupa, tlg lah ingatkan..Selalu perhatikan sama2 sepasang suami isteri warga tua yg berjalan berpimpin tangan..Alangkah bahagianya. Kalau boleh, jgn la manis itu hanya pada awal2 perkahwinan..Biarlah sampai ke akhir hayat...

Ingat ye, ape yang kita harapkan, apa yg kita perkatakan..mungkin akan jadi doa. Jadi, berharap lah, berfikir lah, berdoa lah, dah kata kan lah perkara2 yang baik je. Be positif..InsyaAllah..DIA Maha Mengetahui, Maha Memahami ape yg tersirat..dan apa yang tersurat...Mudah2an ikatan perkahwinan aku dan dia akan berkekalan sehingga ke hembusan nafas terakhir. Semoga sentiasa di limpahi kasih sayang dr Allah S.W.T, dimurahkan rezeki, di kurniakan anak2 yg soleh dan solehah, elok paras rupa dan perkerti, berjaya di dunia dan akhirat serta taat kepada ke dua ibu dan bapa nya. InsyaAllah...Aminnnn........ =)

~ Kau Yang Terindah ~ ....dalam hidup ku...... ^_^

2 comments:

  1. Alhamdulilah, ade geng masak2..ida pon ske masak n mkn kt umah..en suami xske sgt makan kat luar...nnt de masa kite masak2 n piknik same2 skali ..bwak makanan masing2 je..lagi jimat n sedap...=)..leh tukar2 resepi..

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillahhh...tu la kan..masak simple2 pun xpe...tapi tu pun dah selere dia makan. berkat masak kat umah...insyaAllah...ade mase nanti kite piknik lagi cam hari tu.. =)

    ReplyDelete

Drop Your Comment Here!. ^_^